معرفی کتاب نوجوان | ماشو در مه
  • کد مطالب: ۱۳۷۹۳۵
  • /
  • ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۱

معرفی کتاب نوجوان | ماشو در مه

داستان این کتاب جذاب درباره‌ی پسری جنوبی به نام ماشو است که رژیم پهلوی برادرش، حجت، را هنگام پخش اعلامیه دستگیر کرده است.

هانیه وهابی - داستان این کتاب جذاب درباره‌ی پسری جنوبی به نام ماشو است که رژیم پهلوی برادرش، حجت، را هنگام پخش اعلامیه دستگیر کرده است. اکنون پدرش به مسافرت رفته است و برادر دیگرش هم معتاد است.

کاظم، دوست صمیمی او، پسری بسیار زرنگ و باهوش است. دوست دیگرش سیامک نام دارد که سیا صدایش می‌زنند، پسرکی نامرتب و شلخته.

داستان از این قرار است که کاظم از افرادی می‌شنود کیفی پر از طلا و جواهر را زیر لوله‌های نفت مخفی کرده‌اند. همه را برای ماشو تعریف می‌کند. سیا هم مخفیانه به صحبت‌هایشان گوش می‌دهد و می‌خواهد در به دست آوردن این گنج با آن‌ها شریک شود.

هر ۳ دوست در پی گنج می‌روند و کل لوله‌های نفت را زیر و رو می‌کنند، اما هیچ نصیبشان نمی‌شود. زمانی که در حال گشتن بودند، گاردی‌های شرکت نفت به آن‌ها شک می‌کنند و به دنبالشان می‌روند.

هر ۳ به کتابخانه پناه می‌برند و آنجا با حبیب، دوست برادر ماشو، آشنا می‌شوند. حبیب به آن‌ها می‌گوید دست از این کار بردارند و دیگر دنبال این کار نروند. به ماشو پیشنهاد می‌کند راه برادرش را ادامه بدهد و شب‌ها در پخش کردن اعلامیه به او کمک کند. ماشو در دوراهی سختی قرار می‌گیرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.